Медиагруппа «Антенна»  

Ремені безпеки рятують життя

Вячеслав ХАРЧЕНКО# 2, 16.01.2008

Не секрет, що багато хто з водіїв ставиться до засобів пасивної безпеки (ремені, подушки, спеціальні дитячі сидіння), м'яко кажучи, з іронією. За статистикою, ними користується лише один з десяти українців. І кожен, хто сідає до салону автомобіля і не користується паском безпеки, має на це свій резон: одні покладають надію на щастя (російське "авось"), іншим вони заважають почуватися комфортно, треті ж взагалі вважають, що паски можуть завдати лиха.

За статистикою, у ДТП, де пасажирами автомобілів були неповнолітні, отримав травми кожен третій підліток. І потерпають діти, насамперед, через те, що дорослі порушують елементарні правила їх перевезення: не пристібають пасками безпеки, дозволяють юним пасажирам сидіти в машині на передньому сидінні, а коли везуть малюків — не використовують спеціальні дитячі сидіння.

Адміністративна відповідальність за такі порушення навряд чи кого налякає: штраф у розмірі від 3,40 до 8,50 гривень або попередження — це максимум, що може загрожувати недисциплінованому і нерозважливому водію.

А зауваження інспектора ДАІ про неухильне виконання вимог п. 2.3 (в) Правил дорожнього руху, який зобов'язує водія та пасажирів користуватися засобами пасивної безпеки, часом сприймається як брутальне чіпляння. Мовляв, нема до чого більше присікатись. Деякі навіть намагаються переконати інспектора, що адміністративний протокол за таке дріб'язкове порушення ПДР не складається, стверджують, що цей пункт виключений із Правил як непотрібний і інспектор може лише покартати такого водія та його пасажирів.

Тим часом подібна нерозважливість призводить до тяжких наслідків. Лише в листопаді на дорогах області сталися 144 аварії, в яких постраждали понад 170 людей. 40% із них були водіями чи пасажирами транспортних засобів. Більшість отримали черепно-мозкові травми, струси головного мозку, забої грудної клітки, переламали ребра внаслідок ударів об лобове скло, рульове колесо та панель приладів. А значно послабити результати зіткнень могло б саме використання засобів пасивної безпеки.

У країнах Євросоюзу, де в 2005 році загальна кількість ДТП становила близько 50 тисяч, серйозно переймаються зменшенням тяжкості наслідків автодорожніх пригод. Із травня 2006 року там набула чинності резолюція, згідно з якою водії і пасажири всіх видів автотранспорту (у тому числі вантажівок та мікроавтобусів, а також пасажири, які сидять позаду водія) на території Євросоюзу зобов'язані їздити, пристібнувшись ременями безпеки. Попередня резолюція зобов'язувала пристібатися лише водіїв легкового автотранспорту та їхніх пасажирів, що сидять на передніх місцях. Нова директива також зобов'язала водіїв, які перевозять маленьких дітей, використовувати спеціальні системи дитячих ременів або дитячі сидіння. Це дозволило практично вдвічі знизити кількість пасажирів, постраждалих у ДТП.

Без ременів безпеки люди гинуть в аваріях — і тому багато прикладів — навіть при відносно невеликих швидкостях руху. Трапляється це, в основному, з пасажирами — вони не готові до удару, розслаблені.

Ті, кого в момент автокатастрофи викинуло із салону автомобіля, накладають головою в 10 разів частіше, ніж ті, кого паски безпеки утримали на сидінні.

Енергії, яка виділяється при зіткненні двох машин на швидкості 80 кілометрів за годину достатньо, аби підкинути предмет вагою в тонну на висоту 30 метрів — вище дев'ятиповерхового будинку!

Зазвичай швидкість зіткнення не перевищує 50-60 кілометрів за годину, а на цій швидкості нормально відрегульовані ремені безпеки гарантують водію і пасажирам збереження життя.

Ремінь безпеки, поєднуючи водія та пасажирів в одне ціле із салоном автомобіля, запобігає удару об панель приладів та від ймовірності бути викинутим на дорогу через дверцята чи вітрове скло, що майже завжди збільшує ризик загибелі.

Найпоширенішою є хибна думка про те, що непристібнутого водія врятує подушка безпеки. Але надувна подушка ефективна лише в парі із паском безпеки. Без нього вона завдає більше шкоди, ніж приносить користі. До моменту контакту з обличчям і грудьми людини подушка має повністю розкритися, а це можливо лише у разі, коли людина сидить вертикально, тобто пристібнута паском безпеки.

Отож, це ваше життя, і тільки вам вирішувати — користуватися ременями безпеки чи ні.









ТОП-СТАТЬИ
Номер # 2, 16.01.2008
ПОСЛЕДНИЕ НОВОСТИ Замість суду — житловий будинок для еліти? Фронтовий щоденник: Як працюють фронтові шпиталі Фронтовий щоденник: Військовий капелан про свою роботу на війні Олимпиада 2022: новичок в лидерах. Фронтовий щоденник: Як Черкащани живуть на війні Репотажі з фронту Сьогодні в телеефірі Антени-плюс: Інтернет-трансляція телеканалу "Антена" для мобільних мереж 2G та 3G Інтернет-трансляція телеканалу "Антена" Чому москалі такі?
Дайджест Вартість проїзду у громадському транспорті малє становити не вище 2,7 грн? Спроба переворота в Україні призначена на 22 лютого? Откровения российского окупанта: почему он убивает украинцев? (відео) В Лугандоні вважають наше сало наркотиком! Экономика РФ летит в пропасть Унікальний вітровий генератор зробив винахідник з Черкащини Народний синоптик прогнозує теплу зиму О Золотой Орде и Киевской Руси, или почему Маркса не издавали в СССР?
Главная | Новости | Статьи | О нас | Выпуск новостей (видео) | Он-лайн трансляция «Антенна-плюс»
bigmir)net TOP 100
©«Антенна», 2009
посетителей: 382 хитов: 10596
вчера: 854/23332
время генерации: 0.025707006454468; SQL запросов: 11