Медиагруппа «Антенна»  

Земля є, законів немає

Одна із причин, чому пробуксовує земельна реформа, — недосконалість та неузгодженість законодавчої бази. Такого висновку дійшли аудитори КРУ у Черкаській області в ході дослідження ефективності використання бюджетних коштів на здійснення заходів з проведення земельної реформи.

Зокрема, недосконала нормативна база призводить до заниження вартості землі. Наприклад, відповідно до Методики нормативної грошової оцінки земель, затвердженої постановою КМУ №213 від 23.03.1995, оцінка землі залежить не від якості грунтів, а від того, наскільки результативно спрацювало кожне господарство у 1988 році. Через такий підхід земельні ділянки однакової якості, розташовані в одному районі, відповідно до грошової оцінки мають різну вартість.

До речі, Державне підприємство «Черкаський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» розробило нову методику проведення но­рмативної грошової оцінки земель. За цією методикою базову грошову оцінку 1 га ріллі агрогрупи «Чорноземи типові глибокі малогумусні» в Золотоніському районі встановлено у розмірі 5321 грн. Тоді як за методикою, затвердженою Кабміном, того ж року визначена базова грошова оцінка 1 га землі аналогічної якості в с.Плешкані склала 5007 грн., а в с.Софіївка — 5031 грн. Отже, через недосконалість методу базової грошової оцінки вартість 1 га ріллі земель державної власності в с.Плешкані занижено на 314 грн., а в Софіївці — на 290 грн. А враховуючи те, що було оцінено у першому випадку 173, а в другому 136 га землі, розрахункова сума заниження вартості земель становить відповідно 54,3 та 39,4 тис.грн. Зрозуміло, що здача в оренду цих земельних ділянок за вищу ціну принесла б і більше надходжень до сільських бюджетів.

Провівши дослідження стосовно впливу грошової оцінки на доходи місцевих бюджетів на прикладі 8 районів (Монастирищенський, Чорнобаївський, Звенигородський, Тальнівський, Корсунь-Шевченківський та ін.) і міст Умань, Канів, Ватутіне, аудитори встановили, що в більшості випадків (5 з 8) проведення грошової оцінки сприяє збільшенню доходів місцевого бюджету від оренди землі та земельного податку в 1,5-2,5 раза.

Чорноземи вже приватизували

Майже половина кращих черкаськіх чорноземів вже не належать державі.

На виконання вказівки Держкомзему від 03.11.1997 року в області було проведено обстеження, яке виявило 781 тис. га особливо цінних земель. В адміністративних межах Драбівського, Золотоніського, Жашківського, Христинівського та Чорнобаївського районів такі землі складали від 50 до 70% всієї площі району. Відповідно ж до наказу Держкомзему від 06.10.2003 площі особливо цінних земель в Черкаській області зазнали змін. Так, в сільськогосподарських угіддях особливо цінні групи ґрунтів складали 520,7 тис. га (що на 246,3 тис. га менше). Зокрема, площа ріллі з особливо цінними ґрунтами лише у згаданих районах зменшилась на 44% або майже на 240 тис. га. Тобто лівобережні високоякісні чорноземи перестали бути землями державного значення.

Треба сказати, що відповідно до Земельного Кодексу вилучення (викуп) земельної ділянки для розміщення об’єктів на особливо цінних землях погоджується Верховною Радою України. Оскільки в Золотоніському районі майже всі такі землі перестали належати до категорії особливо цінних, то відведення цих ділянок значно спростилось. Нині у Золотоніському районі уже відведені земельні ділянки в межах Новодмитрівської сільської ради під будівництво автосервісного комплексу площею 1,25 га, газозаправну станцію — 0,3 га, об’єкт стільникового зв’язку — 0,04 га, в межах Деньгівської сільради під розміщення автозаправної станції — 0,7 га.

Торгують усі

Недосконалість законодавства щодо інституту права власності дає можливість громадянам торгувати земельними ділянками. Так, відповідно до Закону України «Про особисте селянське господарство» та Земельного кодексу України громадяни можуть отримувати безоплатно у власність земельні ділянки для ведення особистих селянських господарств. При цьому особистим селянським господарством можуть займатись громадяни як індивідуально, так і особи, які перебувають у сімейних чи родинних стосунках та спільно проживають.

Виникає правова колізія, коли люди можуть отримати по земельній ділянці розміром не більше 2 га. А оскільки законодавством не встановлено терміну володіння цією землею, то існує можливість її продати. Прикладом може служити минулорічний факт, коли розпорядженням Корсунь-Шевченківської РДА в адміністративних межах Стеблівської селищної ради, на березі річки Рось, громадянам для ведення особистого селянського господарства було виділено 16 земельних ділянок. Через декілька днів після отримання цими громадянами державних актів, 14 земельних ділянок загальною площею 28 га були продані мешканцю Києва по 184 тис.грн. кожна.









ТОП-СТАТЬИ
Номер # 8, 27.02.2008
ПОСЛЕДНИЕ НОВОСТИ Замість суду — житловий будинок для еліти? Фронтовий щоденник: Як працюють фронтові шпиталі Фронтовий щоденник: Військовий капелан про свою роботу на війні Олимпиада 2022: новичок в лидерах. Фронтовий щоденник: Як Черкащани живуть на війні Репотажі з фронту Сьогодні в телеефірі Антени-плюс: Інтернет-трансляція телеканалу "Антена" для мобільних мереж 2G та 3G Інтернет-трансляція телеканалу "Антена" Чому москалі такі?
Дайджест Вартість проїзду у громадському транспорті малє становити не вище 2,7 грн? Спроба переворота в Україні призначена на 22 лютого? Откровения российского окупанта: почему он убивает украинцев? (відео) В Лугандоні вважають наше сало наркотиком! Экономика РФ летит в пропасть Унікальний вітровий генератор зробив винахідник з Черкащини Народний синоптик прогнозує теплу зиму О Золотой Орде и Киевской Руси, или почему Маркса не издавали в СССР?
Главная | Новости | Статьи | О нас | Выпуск новостей (видео) | Он-лайн трансляция «Антенна-плюс»
bigmir)net TOP 100
©«Антенна», 2009
посетителей: 547 хитов: 11482
вчера: 675/20583
время генерации: 0.059148073196411; SQL запросов: 11