Медиагруппа «Антенна»  

Щоб люди їздили безпечно

Вячеслав ХАРЧЕНКО# 42, 24.10.2007

Напевне, ніхто не зможе спростувати твердження, що стан пасажироперевезень в нашій області залишає бажати кращого і до цивілізованості тут ще дуже далеко.

Водії маршрутних автобусів явно нехтують правилами безпеки і часто-густо виконують ризиковані маневри, наражаючи на небезпеку не тільки інших учасників дорожнього руху, а й власних пасажирів. Оплачуючи проїзд у маршрутці, ми маємо право розраховувати на безпеку і комфорт. Напевне, кожний з власників транспортних засобів у Черкасах та інших населених пунктах області має неабиякі претензії до водіїв маршруток, бо не раз і не два мусив уникати спровокованих ними аварійних ситуацій.

ДАІ настійливо закликає перевізників та водіїв бути уважнішими на дорогах, не допускати порушень правил перевезення пасажирів, та судячи з оперативних зведень обласного відділу ДАІ, користі це приносить мало. Його співробітники день по дню фіксують ті ж порушення ПДР, на лінію, як і досі, виїжджають технічно несправні автобуси або такі, що вже давно віджили свій вік. Їхні водії мусять сідати за кермо за будь-яких обставин, навіть коли не виспалися або почуваються зле. Словом, перевезення людей маршрутками перетворилося на справжнє ралі — це брутальні змагання без правил і жорстока боротьба за кожну копійку, в яких у жодному разі не гарантується безпека пасажирів.

Звісна річ, така ситуація не може залишитись поза увагою співробітників Державтоінспекції. Минулого року були запроваджені нові способи фіксації порушень ПДР, скоєних водіями маршрутних транспортних засобів. Працівники ДАІ у цивільному одязі разом із громадськими помічниками знаходяться у салоні маршрутки і фіксують усі порушення правил. А вже на кінцевій зупинці інспектори дорожньо-патрульної служби складають на водія-порушника адміністративний протокол.

Подібні перевірки позитивно вплинули на транспортну дисципліну водіїв автобусів, адже поголос про них поширюється миттєво. Те, що водії маршруток не знають, є чи ні перевіряючі в салоні, примушує їх дотримуватися Правил дорожнього руху і здержує від каскадерства в ім'я прибутку.

Та працівники ДАІ пішли далі. Вони, як і раніше, проводять негласний контроль за роботою водіїв маршрутних автобусів на предмет дотримання ними транспортної дисципліни. Якщо водій маршрутки порушує Правила дорожнього руху, він може позбутися свого посвідчення водія та буде відсторонений від роботи.

Суть полягає ось у чому. Мобільні робочі комісії, до складу яких входять співробітники ДАІ та працівники територіального управління Головавтотрансінспекції, стежать за роботою маршруток, фіксують порушення водіями ПДР, а на кінцевій зупинці складають за цими фактами адміністративні протоколи. При цьому водіям-порушникам пропонується тут же скласти екзамен на знання Правил дорожнього руху. До речі, ця послуга надається безкоштовно. Якщо водій правильно відповість на 18 із 20 запитань, він продовжить працювати на маршруті і лише потім відповідатиме у суді за скоєні порушення ПДР, зафіксовані в адмінпротоколі. Коли ж правильних відповідей буде менше, то у водія вилучається талон попереджень та посвідчення водія і він усувається від керування транспортним засобом. Про це негайно ставиться до відома керівництво автопідприємства чи приватний підприємець, тобто роботодавець. Вони повинні потурбуватися про заміну такого водія на маршруті. Повернутися ж до роботи відсторонений водій може лише після вдалої здачі теоретичного та практичного іспиту в РЕГ ДАІ через п'ять днів. А весь той час, поки він не має права сісти за кермо (посвідчення і талон до нього вилучені), відсторонений водій має виконувати іншу роботу на підприємстві — у кращому випадку крутити гайки, у гіршому — підмітати сміття. Гадаю, що таке перетворення донедавна хвацького гонщика, якому "правила не писані", на звичайного слюсаря чи двірника, примусить його замислитися над своєю поведінкою на дорозі.

Робота спільних комісій по контролю за дотриманням транспортної дисципліни водіями маршруток в обласному центрі виявилася досить ефективною, тому по всій області на базі міжрайонних відділень ДАІ були створені такі комісії.

Тільки за три тижні мобільні групи провели на лінії 42 перевірки дотримання автоперевізниками ліцензійних умов та транспортного законодавства, під час яких оглянули 756 транспортних засобів і виявили серед них 112 технічно несправних і таких, що не відповідали встановленим вимогам безпеки дорожнього руху (додаткові сидіння, переобладнання без дозволу ДАІ тощо). У ході перевірок також були зафіксовані 162 порушення водіями маршруток Правил дорожнього руху, про що складені адмінпротоколи. Перевірку на знання ПДР пройшли 24 водія-порушника, з них лише двоє склали іспит і продовжили роботу на лінії. Решта направлені у підрозділи РЕГ ДАІ для повторного тестування з ПДР. Зазначу, що водії-порушники зазвичай складають цей іспит лише з другого, а то й третього разу.

А ще працівники Державтоінспекції області створили базу даних на порушників ПДР з числа водіїв маршруток. Тепер автоінспектор, який за порушення правил зупинив водія автобуса, може за лічені хвилини дізнатися, скільки та які порушення він допускав раніше. І якщо протягом календарного року їх виявиться більше трьох — порушник знову ж таки матиме вдосконалювати знання з ПДР та складати іспит в РЕГ ДАІ.

Як бачимо, співробітники обласної Державтоінспекції серйозно взялися за водіїв пасажирських автобусів. І певних результатів вже досягнуто.

Та ця робота не припиняється. За ініціативи обласної ДАІ у період з 10 по 23 жовтня спільно з працівниками теруправління Головавтотрансінспекції та ДСБЕЗ УМВС проводиться загальнообласна операція "За безпеку пасажирських перевезень".









ТОП-СТАТЬИ
Номер # 42, 24.10.2007
ПОСЛЕДНИЕ НОВОСТИ Замість суду — житловий будинок для еліти? Фронтовий щоденник: Як працюють фронтові шпиталі Фронтовий щоденник: Військовий капелан про свою роботу на війні Олимпиада 2022: новичок в лидерах. Фронтовий щоденник: Як Черкащани живуть на війні Репотажі з фронту Сьогодні в телеефірі Антени-плюс: Інтернет-трансляція телеканалу "Антена" для мобільних мереж 2G та 3G Інтернет-трансляція телеканалу "Антена" Чому москалі такі?
Дайджест Вартість проїзду у громадському транспорті малє становити не вище 2,7 грн? Спроба переворота в Україні призначена на 22 лютого? Откровения российского окупанта: почему он убивает украинцев? (відео) В Лугандоні вважають наше сало наркотиком! Экономика РФ летит в пропасть Унікальний вітровий генератор зробив винахідник з Черкащини Народний синоптик прогнозує теплу зиму О Золотой Орде и Киевской Руси, или почему Маркса не издавали в СССР?
Главная | Новости | Статьи | О нас | Выпуск новостей (видео) | Он-лайн трансляция «Антенна-плюс»
bigmir)net TOP 100
©«Антенна», 2009
посетителей: 62 хитов: 530
вчера: 580/19299
время генерации: 0.0086328983306885; SQL запросов: 11