Медиагруппа «Антенна»  

На Черкащині створюється єдина служба порятунку "112"

17–20 липня на Черкащині з робочим візитом перебували делегації Агентства рятувальних служб Королівства Швеція (SOS ALARM) та Естонського центру з надзвичайних ситуацій.

Цей візит започаткував низку заходів, спрямованих на допомогу Україні в реалізації проекту по переходу на європейський варіант диспетчерської служби реагування на надзвичайні події, яка більш відома як "служба 112".

Координатором цього проекту визначено старшого радника Естонського центру з надзвичайних ситуацій Клаеса Мелена, завданням якого, крім координації спільних зусиль Швеції, України та Естонії, є планування усього проекту. Експертом системи "112" до проекту залучено і спеціаліста з менеджменту "служби 112" Агентства рятувальних служб Королівства Швеції програмного офіцера Хоакіма Ерікссона.

Естонська сторона в особі заступниці директора Естонського центру з надзвичайних ситуацій пані Ене Гаувманн готова поділитися досвідом підготовки фахівців для роботи в спеціальних центрах і допомогти українцям у вирішенні проблем, які можуть виникнути під час переходу на телефон 112.

Звичайно, до участі у проекті були залучені і технічні фахівці. Приміром, до складу делегації увійшов Свен Пьоренд, відповідальний за технічну та телекомунікаційну частину проекту, який під час роботи делегації детально ознайомився із технічними та комунікаційними можливостями "Укртелекому" та координаційного центру ГУ МНС України в Черкаській області для переходу на єдиний номер екстреної допомоги.

На час візиту фахівців зі Швеції та Естонії в Черкасах тривало активне вивчення досвіду харківських колег по створенню пілотного проекту служби "112", який почав діяти в цьому мегаполісі у грудні 2005 року. Наразі черкаські рятувальники активно консультуються із представниками зацікавлених та відомчих служб екстреної допомоги на предмет створення в області єдиної диспетчерської служби реагування на надзвичайні ситуації. Водночас зв'язківці Головного управління МНС разом із фахівцями ВАТ "Укртелеком" намагаються вирішити усі можливі технічні питання щодо створення та функціонування на Черкащині єдиної служби допомоги населенню, аналогічної тій, що діє в Харкові та Львові.

Сьогодні в Черкаській області координація зусиль рятувальників та відомчих організацій під час ліквідації надзвичайних ситуацій обмежується спільними наказами та інструкціями щодо взаємодії. Технічно між відповідними відомчими диспетчерськими службами це відбувається виключно в телефонному режимі, що зазвичай ускладнює організацію реагування на надзвичайну подію і займає значний як для екстрених служб проміжок часу.

Нагадаємо, що Міністерство МНС з 2006 року вважає одним зі своїх пріоритетних завдань введення на території України єдиного номера служби допомоги населенню "112". За словами Нестора Шуфрича, вже найближчим часом він збирається звернутися до Кабміну щодо розгляду цього проекту та реалізації його на території всієї України. Враховуючи, що в 2012 році в Україні буде проходити фінальна частина Чемпіонату Європи з футболу, питання забезпечення безпеки футбольних уболівальників набуває особливої ваги. Звичайно, не останнє значення буде мати і звичний для європейців телефонний номер служби порятунку.

У 2007 році був запланований запуск пілотних проектів у Львові, Дніпропетровську та Київській області, але поки що це вдалося здійснити лише у Львові та Львівській області. Можливо, до кінця року новий номер запрацює і в столиці, в усякому разі таке завдання перед відповідними службами поставив міністр МНС.

На думку начальника вузла зв'язку та автоматизації МНС України Віктора Скоморовського, українські фахівці ретельно вивчили досвід своїх колег з Іспанії, Польщі, Фінляндії та Румунії. Наразі Головні проблеми України він вбачає у відсутності нормативної бази, яка б визначила порядок взаємодії відомчих диспетчерських екстрених служб, а також їх спеціалізованих рятувальних підрозділів.

За збігом обставин під час візиту шведської та естонської делегацій на Черкащину в Києві відбулось засідання національної комісії розвитку зв'язку (МКРЗ), на якому, крім фахівців "Укртелекому", були присутні представники усіх мобільних операторів, а також силових структур України. На засіданні запропоновано створити "службу 112" на базі Міністерства з питань надзвичайних ситуацій, яке найближчим часом подасть до Кабінету міністрів України пакет документів, що будуть регламентувати її дії.

Костянтин ПРОЦЕНКО,
помічник начальника
Головного управління МНС України
в Черкаській області









ТОП-СТАТЬИ
Номер # 31, 08.08.2007
ПОСЛЕДНИЕ НОВОСТИ Замість суду — житловий будинок для еліти? Фронтовий щоденник: Як працюють фронтові шпиталі Фронтовий щоденник: Військовий капелан про свою роботу на війні Олимпиада 2022: новичок в лидерах. Фронтовий щоденник: Як Черкащани живуть на війні Репотажі з фронту Сьогодні в телеефірі Антени-плюс: Інтернет-трансляція телеканалу "Антена" для мобільних мереж 2G та 3G Інтернет-трансляція телеканалу "Антена" Чому москалі такі?
Дайджест Вартість проїзду у громадському транспорті малє становити не вище 2,7 грн? Спроба переворота в Україні призначена на 22 лютого? Откровения российского окупанта: почему он убивает украинцев? (відео) В Лугандоні вважають наше сало наркотиком! Экономика РФ летит в пропасть Унікальний вітровий генератор зробив винахідник з Черкащини Народний синоптик прогнозує теплу зиму О Золотой Орде и Киевской Руси, или почему Маркса не издавали в СССР?
Главная | Новости | Статьи | О нас | Выпуск новостей (видео) | Он-лайн трансляция «Антенна-плюс»
bigmir)net TOP 100
©«Антенна», 2009
посетителей: 429 хитов: 13767
вчера: 780/26432
время генерации: 0.015274047851562; SQL запросов: 11