Медиагруппа «Антенна»  

Черкаських журналістів знову вчили

Ігор КУЗЬМУК# 35, 08.09.2004

30-31 серпня Черкащину відвідали представники двох відомих всеукра-їнських громадських організацій — Комісії з журналістської етики та «Хартії–4». У Зеленій залі готелю «Росава» гості провели круглий стіл для місцевих журналістів, на якому у формі вільної розмови-дискусії були розглянуті проблеми сучасної укра-їнської журналістики.

Згаданий круглий стіл відбувся в рамках проекту, фінансованого Канадським агентством міжнародного розвитку, Посольством Канади в Україні та за підтримки Офісу координатора проектів від ОБСЄ в Україні і Посольства Великої Британії в Україні. В його роботі взяли участь: Володимир Мостовий — головний редактор «Дзеркала тижня», голова Комісії з журналістської етики, Валерій Іванов — професор Інституту журналістики КНУ ім. Т. Шевченка, член Комісії журналістської етики, Михайло Мигаль — від секретаріату цієї комісії та Ігор Солдатенко — від «Хартії–4» і «Громадського радіо». На розгляд учасників круглого столу було внесено три основних питання: «Журналістська етика в Україні в період виборчої кампанії. Діяльність Комісії з журналістської етики. Моніторинг ЗМІ на предмет їх відповідності професійним стандартам», «Конфлікти, в яких задіяні журналісти, та шляхи їх вирішення; юридичний супровід діяльності ЗМІ», «Проблеми журналістської освіти в Україні».

Відкриваючи захід, В. Мостовий повідомив, що Черкащина — 27-й регіон України, який відвідала їхня група. При цьому було зазначено, що в інших областях з ними спілкувалися 150-180 журналістів, у той час як у Черкасах — лише кілька десятків. »Етичний кодекс українського журналіста», за його словами, було ухвалено у квітні цього року на з’їзді підписантів Кодексу. Там же було обрано і Комісію з журналістської етики, до складу якої увійшли відомі журналісти з багатьох регіонів України.

В. Мостовий підкреслив також, що їхня громадська організація не передбачає колективного членства і до неї можна вступити лише на індивідуальній основі. Як він вважає, якість української журналістики останнім часом помітно знизилась, з неї, на жаль, зникли такі раніше популярні жанри, як нарис, фейлетон, розгорнутий репортаж тощо. Більше стало також порушень журна-лістської етики, які досягають піку під час чергових виборчих кампаній. «Етичний кодекс українського журналіста» відомий майстер пера назвав своєрідними правилами техніки безпеки для всіх, хто працює в інформаційному просторі. Неухильне дотримання його засад практично унеможливлює появу судових позовів до ЗМІ.

Валерій Іванов зупинився на практичній діяльності Комісії з журналістської етики, розповів про те, як функціонують подібні інституціі в інших країнах з високим рівнем демократії. Як за-свідчує статистика, недовіра українського населення до мас-медіа сягнула майже критичної межі. Так, у Києві їм довіряють лише 36%, в той час як ще 10 років тому ця довіра була абсолютною. На його думку, винні у цій ситуації самі журналісти, які, нехтуючи елементарними етичними нормами, за винагороду подають недостовірну інформацію, у замовних матеріалах паплюжать честь і гідність достойних членів нашого суспільства. У відповідь на таку сентенцію присутні журналісти поставили зустрічне запитання: «А хто створив в Україні ситуацію, коли журналістам стало вигідно продавати свій талант?»

Найбільш поширеними порушеннями, зафіксованими Комісією з журна-лістської етики, є оприлюднення неперевірених даних та публікація відверто політичних замовлень. Заяви про такі факти найчастіше надходять до Комісії із Західного регіону, де населення полі-тично більш активне, а от з Черкащини таких скарг ще не було зовсім. Результати перевірок за цими сигналами Комісія повідомляє через ЗМІ по всій Укра-їні. Особливо часто порушують норми журналістської етики працівники загальноукраїнських телеканалів (окрім п’ятого каналу), які відверто нехтують електоральними симпатіями, інтересами та вподобаннями своїх глядачів. А звідси — зростання недовіри до телебачення взагалі.

За моніторингом, проведеним Комісією з журналістської етики, В. Янукович на телеекранах з’являється у 10 разів частіше, ніж В. Ющенко. Тобто телеканали, особливо «1+1», діють за поняттями авторитарної держави і виконують усі забаганки влади. Значного поширення набуло таке вкрай негативне явище, як відмова владних структур у наданні інформації журналістам, особливо тих ЗМІ, які опонують владі, посилився і фізичний тиск на журналістів. Порівняно з телебаченням, газети, в т. ч. і регіональні, більш плюралістичні, хоча електронні ЗМІ перехоплюють у них левову частку рекламного ринку.

У цілому дискусія видалася плідною і, на думку її учасників, взаємокорисною. Більшість присутніх журналістів поставили свої підписи під «Етичним кодексом українського журналіста».









ТОП-СТАТЬИ
Номер # 35, 08.09.2004
ПОСЛЕДНИЕ НОВОСТИ Замість суду — житловий будинок для еліти? Фронтовий щоденник: Як працюють фронтові шпиталі Фронтовий щоденник: Військовий капелан про свою роботу на війні Олимпиада 2022: новичок в лидерах. Фронтовий щоденник: Як Черкащани живуть на війні Репотажі з фронту Сьогодні в телеефірі Антени-плюс: Інтернет-трансляція телеканалу "Антена" для мобільних мереж 2G та 3G Інтернет-трансляція телеканалу "Антена" Чому москалі такі?
Дайджест Вартість проїзду у громадському транспорті малє становити не вище 2,7 грн? Спроба переворота в Україні призначена на 22 лютого? Откровения российского окупанта: почему он убивает украинцев? (відео) В Лугандоні вважають наше сало наркотиком! Экономика РФ летит в пропасть Унікальний вітровий генератор зробив винахідник з Черкащини Народний синоптик прогнозує теплу зиму О Золотой Орде и Киевской Руси, или почему Маркса не издавали в СССР?
Главная | Новости | Статьи | О нас | Выпуск новостей (видео) | Он-лайн трансляция «Антенна-плюс»
bigmir)net TOP 100
©«Антенна», 2009
посетителей: 297 хитов: 8352
вчера: 780/26432
время генерации: 0.11739015579224; SQL запросов: 11