Медиагруппа «Антенна»  

У Черкасах доріг нема. Лише напрямки

Оксана ГОРЕЦЬКА# 40, 15.10.2010

Наші дороги місцями нагадують фронтові. Хоча картина має бути іншою — державою розроблені чіткі вимоги до стану і утримання автомобільних доріг, визначено відповідальних за дотримання цих вимог. Та тільки не у нашому місті. Як-то кажуть, дурневі закон не писаний.

Незадоволених станом міських доріг у місті вистачає. Допекло навіть ДАІвцям.

— У державтоінспекції є значні претензії до міської влади щодо стану дорожнього покриття, — каже старший інспектор зі зв’язків із громадськістю ДАІ у Черкаській області Володимир Ліщенко. — До серпня дороги у місті не ремонтувалися, і лише зараз, із застосуванням застарілих технологій, почався вибірковий ремонт міських доріг. Звісно, все місто не буде охоплене, оскільки вже незабаром будуть несприятливі погодні умови, і та технологія, за якою зараз кладеться асфальтобетонне покриття, не дасть йому довго слугувати. Як наслідок, на весну матимемо такі самі дороги, які були до літа.

Воно і справді — всю весну і ціле літо черкащани били свої автівки, але нікому це не муляло очі. Та найкращим стимулом до показових виступів міських чиновників стали місцеві вибори і необхідність переконати городян, що про них є кому турбуватися. Саме з цією метою почався вибірковий ямковий ремонт деяких доріг.

Нещодавно дорожні служби ощасливили мешканців ПЗР, почали ремонтувати вулицю Ярослава Галана. Так, до цього часу водії оминали її десятою дорогою, а місцеві мешканці і маршрутні автобуси їздили просто навпомацки.

Звісно, добре, що на цю дорогу нарешті звернули увагу, проте, як завжди, марафет наводять із порушенням усіх можливих вимог. Місце під нову дорогу — не підготували. Старе покриття не зрізали, як це потрібно було б зробити, а обмежилися прибиранням пневмовіниками. І клали суміш поспіхом: за півгодини, що знімальна група «Антени» була тут, постелили чималий шмат полотна.

Звісно, уся ця «турбота» — звичайнісіньке окозамилювання, і, дай Боже, аби полатані останнім часом дороги дожили до весни. У чому ми, чесно кажучи, дуже сумніваємося. І маємо на те вагомі підстави.

Державний стандарт

Шкода, що не всі знайомі з таким документом як ДСТУ 3587-97 «Автомобільні дороги, вулиці і залізничні переїзди». Тут на кількох сторінках можна прочитати багато корисного. Наприклад, величина допустимих пошкоджень (ям) на міських дорогах може складати лише 0,5 кв. м (навесні і восени 3 кв. м) на 100 тис. кв. м (!) дорожнього покриття. А термін ліквідації виявлених пошкоджень — одна доба (навесні і восени — п’ять діб).

Люкам оглядових колодязів і ґратам водовідведення встановлені допустимі відхилення щодо рівня проїзної частини — 1 см і 2 см відповідно. На усунення невідповідності відводиться тиждень з моменту виявлення. Поламані кришки і ґрати необхідно негайно захищати і позначати технічними засобами організації дорожнього руху. Заміна їх має відбутися упродовж доби.

У зимовий період прибирання снігу повинне здійснитися за п’ять годин після закінчення снігопаду, для внутрішньобудинкових проїздів визначений термін у шість годин.

Черкаські реалії

Уявімо собі просто «фантастичну» для черкащан ситуацію, що стан дороги не відповідає нормам ДСТУ, і ваш автомобіль потрапив колесом у вибоїну, внаслідок чого або погнувся диск, або лопнула гума. Що в такому разі робить водій? Правильно, обкладає триповерховими літературними епітетами комунальників разом із міським головою та дорожніми службами, міняє колесо на запаску і їде геть.

А треба — викликати ДАІ і відшукати свідків події. Якщо автомобіль застрахований по каско, викликайте і страховиків. Варто зафіксувати подію на фотоапарат або відеокамеру крупним і загальним планом з прив’язкою до місцевості.

Зазвичай ДАІвці оформлюють подібні ДТП за пунктом 12.1 або 12.2 Правил — мовляв, водій не врахував дорожню обстановку, що й спричинило дорожню пригоду і ушкодження автомобіля. Це загрожує водієві штрафом у 340–425 грн., вилученням посвідчення водія і відвідинами суду.

Але ви маєте право не погодитися з цим формулюванням, і в поясненнях ви можете вказати, що з ваших слів подія описана невірно, і викласти своє бачення ситуації. І не забудьте — обов’язково! — вказати, що ДТП сталася внаслідок невідповідності стану дорожнього покриття вимогам ДСТУ 3587–97. БЕЗПЕКА ДОРОЖНЬОГО РУХУ. АВТОМОБІЛЬНІ ДОРОГИ, ВУЛИЦІ ТА ЗАЛІЗНИЧНІ ПЕРЕЇЗДИ. ВИМОГИ ДО ЕКСПЛУАТАЦІЙНОГО СТАНУ.

Правильніше у подібній ситуації посилатися на підпункт «в» п. 2.12 Правил (власник транспортного засобу має право на відшкодування збитків, завданих унаслідок невідповідності стану автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів вимогам безпеки дорожнього руху).

Крім того, один із обов’язків дорожніх експлуатаційних служб та організацій, що здійснюють ремонт, — позначати місця ушкодження дорожньо-транспортного полотна спеціальними знаками. Якщо вибоїна не була позначена, це також необхідно вказати у протоколі.

Після спілкування з працівниками ДАІ у вас на руках залишається протокол. З цього моменту будь-які витрати, спрямовані на ремонт автомобіля, мають бути зафіксовані товарними чеками, на підставі яких ви можете позиватися до дорожніх експлуатаційних служб.

На чиїй совісті розбиті колеса

Хто ж відповідає за те, що порушення ДСТУ ми спостерігаємо місяцями, а то й роками?

— У такому разі можна і треба виставляти претензії дорожнім організаціям. У місті обслуговує дороги комунальне підприємство «ЧЕЛУАШ» — «Черкаське експлуатаційне лінійне управління автошляхів», — каже Володимир Ліщенко.

Ми вирішили досконало вивчити стан доріг і з’ясували, що згідно із ст. 16 Закону «Про автомобільні дороги», вулиці і дороги міст та інших населених пунктів перебувають у віданні органів місцевого самоврядування і є комунальною власністю. Отже, й відповідати за їхній стан теж мають органи місцевого самоврядування — Черкаська міська рада і комунальне підприємство, що їх обслуговує, - КП «ЧЕЛУАШ».

Стаття 19 Закону визначає обов’язки органів місцевого самоврядування: 1) забезпечення безперервних, безпечних, економічних та зручних умов руху транспортних засобів і пішоходів вулицями і дорогами міст та інших населених пунктів та 2) організація будівництва, реконструкції, ремонту та утримання вулиць і доріг міст та інших населених пунктів за встановленими для них будівельними нормами, державними стандартами та нормами.

Органи місцевого самоврядування і КП «ЧЕЛУАШ» несуть відповідальність за проїзну частину вулиць і доріг, а також дорожнє покриття, штучні споруди, споруди дорожнього водовідводу, технічні засоби організації дорожнього руху, зупинки міського транспорту, тротуари, пішохідні та велосипедні доріжки, зелені насадження, наземні та підземні мережі.

Та найбільше у Законі «Про автомобільні дороги» нас цікавить стаття 21: «Органи місцевого самоврядування... відповідають за: 1) стан вулиць і доріг міст та інших населених пунктів відповідно до діючих норм, у тому числі щодо безпеки руху транспортних засобів і пішоходів; 2) якість робіт з проектування, будівництва, реконструкції, ремонту та утримання вулиць і доріг міст та інших населених пунктів; 3) розміщення технічних засобів організації дорожнього руху, об’єктів дорожнього сервісу та рекламоносіїв; 4) відшкодування збитків користувачам вулиць і доріг міст та інших населених пунктів, що виникли через їх незадовільний стан, у порядку, визначеному законом».

Для переконливості у протоколі про адміністративне правопорушення, а потім — і в позовній заяві можна згадати статтю 32, у якій прописане право користувачів автомобільних доріг на безпечні та зручні умови руху та відшкодування збитків у порядку, визначеному законом.

Інспектор ДАІ: друг чи ворог водієві?

Згідно зі ст.140 КпАП України за порушення правил утримання доріг інспектор ДАІ може винести постанову про адмінпорушення на керівника дорожньої служби. В такому разі може бути накладений штраф від 1020 грн. до 1360 грн. У разі створення аварійної обстановки, пошкодження транспортного засобу або вантажу — адміністративний арешт від п’яти до десяти діб.

Якщо взяти до уваги дороги в Черкасах, виходить, що будь-який інспектор за бажання може за день написати не один протокол. І, напевно, в такому разі швидше б «знайшлися резерви» у власника дороги для її ремонту.

Тож притягати водіїв до адміністративної відповідальності за порушення, спричинені таким станом доріг і вулиць, щонайменше несправедливо. Тим більше, що відповідати за такі порушення є кому: стаття 140 Кодексу України про адміністративні правопорушення передбачає адміністративну, а стаття 288 Кримінального кодексу України — навіть кримінальну відповідальність для осіб, винних у порушенні правил, норм і стандартів при утриманні автомобільних доріг і вулиць. А в ситуації, що склалася з дорогами у нашому місті, ДАІ має цілковито ставати на бік водія, адже усі ми живемо в одному місті і їздимо тими самими розбитими дорогами.


Черкащанам на замітку

Українці — люди винахідливі, і вже винайшли рецепт, як боротися з незадовільним станом доріг. Одним із таких рецептів ми ділимося з нашими читачами. Може, цей спосіб допоможе поліпшити якість міських доріг...

Кожен житель міста — чи то автомобіліст, який демонструє прийоми «фігурного» водіння, об’їжджаючи вибоїни, чи пішохід, який обходить калюжі на проїзній частині, — може змусити органи місцевого самоврядування виконувати свої обов’язки. Для цього досить бути небайдужим і не чекати реакції від інших.

Алгоритм дій такий. Вибравши яму, яка вам особисто найбільше дошкуляє, потрібно її сфотографувати (крупним і загальним планом), прив’язавши до місцевості, або скласти схему її розташування. При фотографуванні рекомендується покласти у вибоїну якийсь предмет (відкриту рулетку, лінійку, сірникову коробку тощо), який допоможе оцінити її розміри. Схему можна малювати від руки, без дотримання масштабу, але з обов’язковою прив’язкою до місцевості. Крім того, бажано вказати приблизні розміри і відстані. Об’єктом заяви може бути не лише яма, але також провалений (виступаючий) або відсутній (поламаний) люк, або ґрати водовідведення тощо.

Після цього необхідно написати заяву в Черкаську міську раду. Текст скарги складається довільно. Наприклад: «На перетині вулиць ... утворилися численні вибоїни дорожнього покриття глибиною до 7 см, що...» В кінці заяви просимо відкрити справу про адмінпорушення згідно зі ст.140 КпАП і після розглядів видати розпорядження про усунення вказаних пошкоджень. Додаємо фотографії і схеми.

Враховуючи, що механізму контролю у нас немає, як варіант, необхідно в заяві додати вимогу внести вас до протоколу як потерпілої сторони. Це дозволить знайомитися зі справою. Наприклад: «Прошу встановити посадову особу, відповідальну за утримання вказаної ділянки дороги; визнати мене потерпілим і відповідно до ст.256 КпАП вказати в протоколі дані про мене; вручити мені копію протоколу; видати розпорядження про усунення вказаних порушень; у разі відмови винести мотивоване визначення про відмову, роз’яснивши при цьому порядок його оскарження».

Заява пишеться у двох примірниках. Один, після реєстрації і присвоєння вхідного номера залишається у вас. Якщо немає вільного часу, то документ можна надіслати поштою рекомендованим листом. Якщо упродовж місяця не надійшла відповідь, то це вже пряме порушення закону «Про звернення громадян», що тягне за собою адміністративну відповідальність.

У такому разі у вас є всі підстави звертатися до прокуратури. Так само чинимо при отриманні відписки (мовляв, немає грошей на ремонт, стоїть у планах).

У разі усунення «дорожнього неподобства» отримуємо відремонтовану ділянку дороги і пишаємося виконаним громадянським обов’язком.


Черкаська міська рада: 18000, м. Черкаси, вул. Байди Вишневецького, 36;

заступник директора департаменту муніципальної інспекції Черкаського міськвиконкому, голова адміністративної комісії Ольга Владиславівна Швець;

ЧЕЛУАШ, м.Черкаси, вул.Бидгощська, 13, 18003.


Цитата

— На утриманні КП «ЧЕЛУАШ» перебувають усі дороги в Черкасах. Ми хотіли, щоб надалі ремонтом доріг у Черкасах займалася одна організація. Тоді у разі виявлення недоліків ми мали б претензії саме до неї. Один виконавець, один — відповідальний, — розповів начальник Управління вуличної інфраструктури, транспорту та зв’язку Черкаського міськвиконкому Олексій Леонов.

12.10.2009 р., офіційний сайт міста








ТОП-СТАТЬИ
Номер # 40, 15.10.2010
ПОСЛЕДНИЕ НОВОСТИ Замість суду — житловий будинок для еліти? Фронтовий щоденник: Як працюють фронтові шпиталі Фронтовий щоденник: Військовий капелан про свою роботу на війні Олимпиада 2022: новичок в лидерах. Фронтовий щоденник: Як Черкащани живуть на війні Репотажі з фронту Сьогодні в телеефірі Антени-плюс: Інтернет-трансляція телеканалу "Антена" для мобільних мереж 2G та 3G Інтернет-трансляція телеканалу "Антена" Чому москалі такі?
Дайджест Вартість проїзду у громадському транспорті малє становити не вище 2,7 грн? Спроба переворота в Україні призначена на 22 лютого? Откровения российского окупанта: почему он убивает украинцев? (відео) В Лугандоні вважають наше сало наркотиком! Экономика РФ летит в пропасть Унікальний вітровий генератор зробив винахідник з Черкащини Народний синоптик прогнозує теплу зиму О Золотой Орде и Киевской Руси, или почему Маркса не издавали в СССР?
Главная | Новости | Статьи | О нас | Выпуск новостей (видео) | Он-лайн трансляция «Антенна-плюс»
bigmir)net TOP 100
©«Антенна», 2009
посетителей: 841 хитов: 9462
вчера: 873/12128
время генерации: 0.015259981155396; SQL запросов: 11